فرماندار شیراز تاکید کرد
شناسایی استان‌های هدف گردشگری

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: شناسایی استان‌های هدف گردشگری فارس به تولید ثروت و توسعه گردشگری در این استان کمک می‌کند.

خبرگزاری فارس: شناسایی استان‌های هدف گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، جواد زرین کلاه اظهار داشت: ویژه برنامه‌های روزهای نخستین سال نو آثار مثبتی به دنبال دارد که اهالی استان‌های دیگر را برای سفر به شهرستان‌های فارس تشویق می‌کند و این ذهینت مثبت به تدریج برای هم‌وطنان نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: صفت مهمان‌نوازی خطه فارس و شهر شیراز شهره خاص و عام است و ویژه برنامه استقبال از مسافران تداعی این خصلت شیرازی است.

فرماندار شیراز با اشاره به نیازهای موجود در حوزه گردشگری شهر شیراز بیان کرد: در شهر شیراز باید دو سالن اجلاس بین‌المللی احداث و راه‌اندازی شود که پروژه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

زرین کلاه اضافه کرد: ایجاد پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های تفریحی ویژه خانواده‌ها به توسعه گردشگری کمک می‌کند اما شهر شیراز در این زمینه از کمبود رنج می‌برد.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و تبیین محتوای این پیام گفت: اگر سرمایه‌گذاری داخلی گسترش یابد توسعه اشتغال را به دنبال دارد.

زرین کلاه افزود: یکی از دلایل بیکاری، عدم سرمایه‌گذاری در حد مطلوب است و اگر تمام دستگاه‌ها فرمایش رهبر انقلاب را مورد توجه ویژه قرار داده و عملیاتی کنند اشتغال از لحاظ کمی و کیفی رشد مطلوبی می‌یابد.

فرماندار شیراز با تاکید بر رویکرد رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از تولید ملی ابراز داشت: حمایت از تولید داخلی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ‌سازی موثری در مورد خرید کالاهای ساخت داخل انجام شود و کالاهای خارجی در اولویت مصرف خانوارها نباشند.

در این بازدید معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز گفت: استان‌های هدف گردشگری این استان با در نظر گرفتن ساختار فکری، فرهنگی و وضعیت بومی هر منطقه در طرح جامعه گردشگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مهران سوخکیان افزود: وضعیت هدف گردشگری بررسی و طراحی و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح با در نظر گرفتن شرایط زیرساختی هر استان به اجرا درمی‌آید، به عنوان مثال در استان تهران که امکانات اینترنی بهتری وجود دارد، تبلیغات از طریق اینترنت و در استان‌های نظیر بوشهر که امکانات سخت‌افزاری برای کار در فضای سایبری کمتر است، تبلیغات از طریق نصب بیلبورد و بنر انجام می‌شود.

معاون گردشگر ی فارس بیان کرد: تشکیل تیم نظرسنجی با استفاده از مشاوران مجرب کار متفاوتی است که در سال 90 در دست اقدام بوده و با هدف آسیب شناسی چالش‌های فراروی توسعه گردشگری در استان فارس، نقاط قوت و ضعف مناطق، توسط فعالان عرصه گردشگری در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح استان‌های هدف گردشگری اظهار کرد: در مرحله نخست ایجاد زیرساخت‌ها و در مرحله دوم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب ضرورت دارد.

سوخکیان برنامه‌های ویژه و جاذبه‌های گردشگری این استان را دلیل ماندگاری بیشتر مسافران در ایام نوروز دانست و افزود: توسعه گردشگری منوط به ورود گردشگر هدفدار به در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: استان فارس در برنامه‌های توسعه گردشگری در سطح کلان نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است و این موضوع همت تمم‌جانبه بخش دولتی و خصوصی را می‌طلبد.

انتهای پیام/غ30